torsdag 24 april 2008

Sommarväder

Alltså, jag älskar verkligen kvällspromenader inne i stan. Det känns så ...jag vet inte. Jag skulle liksom aldrig få för mig att ta en längre promenad med Ronja när det var mörkt ute i skogen, men i stan känns allt så ljust och fint och välkomnande. På nåt vis. Synd bara att det inte fanns en varm famn att komma hem till ikväll. Dumma dumma Marcus som ska hålla på och ha kompisar som bor långt borta (lite ljug, jag är jätteglad över att han fick möjligheten att åka ner till München över helgen för att gå på födelsedagskalas). Har suttit och ölat i Tanto för första gången i år, mycket trevligt. Så fick man ju chansen att träffa Annas nya förvärv också (hur trevlig som helst). Däremot blev det riktigt kallt där mot slutet, det är ju faktiskt bara april. Skönt dock att det verkade som att Ronja fann sig rätt bra i att hänga där. Bådar gott inför sommaren... Sen skulle de dra vidare till ett ställe vid Mariatorget så jag sällsade på tuben och sen tog jag en promenad hem till Marcus. Ronja lyckades skaffa två nya pojkvänner på vägen. En strävhårig tax och en Totte (ras? vet ej). Och så en katt men den ville hellre ge henne en snyting än att hälsa. Brukar väl vara så.

Nu ska jag sova, imorgon har jag möte med handledare vid tio, kommer förhoppningsvis fram till massa bra så allt löser sig för den här terminen.

Natti!

Inga kommentarer: