tisdag 20 maj 2008

Rastlös

Fortfarande sjuk men mår ändå mycket bättre. Inte lika nära till andnöden så fort jag anstränger mig men med det kommer förstås rastlösheten. Det är meningen att jag ska plugga massor idag, men riktigt så har det inte blivit. Tog sovmorgon till halv nio i morse och sen efter en sväng med Ronja la jag mig i soffan och sov lite mer. Vaknade vid tolvtiden och sunkade lite till, sen var det dags för mer rastning av djuret samt frukost/lunch bestående av mackor. Lite mer tv och sen piggnade jag till mer, så nu undereftermiddagen har jag städat lite här, inget avancerat men diska, plocka in kläder och lite sånt. Och så en ny sväng med Ronja. Känns som att jag borde börja bli hungrig men det är jag inte. Har sparat skvätten med fil jag hittade i kylen till middag. Kanske ett ägg också om jag känner mig sugen. Pluggandet sparar jag till ikväll när jag kommer att ha Marcus-abstinens. Han ska jobba kväll/natt (utöver det han jobbar idag på dagen) och jag vet inte när han kommer att vara klar, men det känns som rätt motivation till att sitta uppe och plugga ikväll.

Och en av de första grejer jag ska göra när sommarlovet börjar är att storstäda hemma hos mig. Har varit tvungen att skjuta upp det så länge nu eftersom de har varit hektiskt i skolan, men det ska bli riktigt skönt att få det gjort utan att ta den tiden från andra "borden". Ni vet, en sån där härlig storstädning med ALLT (torka ur skåp, gå iväg med allt glas till insamling, skura under byråer, bakom elementen - ALLT). Det brukar kännas så själsligt utrensande. Och det kan jag behöva.

Inga kommentarer: