måndag 30 juni 2008

Istället för sömn. Och nu är klockan 23.59. Ha!

10 favoriter
Dialekt: För tillfället Marcus norrländska. Lite lagom utblandad men fortfarande så det hörs. Riktigt riktig när han härmar sin pappa. Haha.
Mat: Rödbetor för tillfället. Fänkål alltid.
Låt: Hm. Har haft I don't like Mondays på hjärnan hela dagen. Kom på just nu att det är måndag idag. Det måste betyda något.
Tecknad figur: Modesty Blaise?
Sport: Hockey i så fall
Komiker: Dålig på sånt. Och bara för att inte säga Björn Gustafsson så säger jag Magnus Betnér. Men det är väl lite samma.
Veckodag: Tydligen inte måndagar. Lördagar är bra, om man får sovmorgon, god frukost och karl.
Glassmak: Så mycket junk som möjligt, så lite glass som möjligt.
Soloartist: Nina Simone

9 för tillfället
Humör: Less. Är det ett humör?
Tanke: Varför sitter jag uppe och gör det här när jag skulle kunna krypa ner i sängen och sova?
Kläder: Gult linne med svarta prickar, sunkbyxorna med hål i grenen, rosa BH omatchat med lila-svarta trosor.
Bakgrund: Surret från datorn. Tv:n är muttad.
Känsla: Trött.
Tid: 23.38
Bästa sak: Att jag börjar bli sömnig.
Irritationsobjekt: Att jag måste tömma fimpburken nästa gång jag tar en cigg.

8 första
Bästa vän: Anna Stattin.
Husdjur: Första egna var kaninen Hoppsan. Hon dog efter fem dagar i min ömma vård. Jag var förkrossad.
Kyss: Alexander Ledin i femman första klassfesten sen jag flyttat till Stockholm. Då fick bonnläppen (HAHAHAHAHAHAHAHA) lära sig hur man gör i storstan.
Piercing: Tungan. Om man inte räknar frisörers tilldåd.
Förälskelse: Första som jag kommer ihåg var i Niklas Röja i mellanstadiet.
CD-skiva: Shakespears Sister - Hormonally Yours
Bil: Betty. En vit Audi C-100 (?) från -88.
Ord: Ingen aning. Ingen som berättat det för mig. Lär ju ha varit nåt ospeciellt som mamma eller så.

7 senaste
Telefonsamtal: Marcus.
Mat: Hemgjord (okej, jag fuskade med köpt dressing) caesarsallad med quornfilé. Och MASSA parmesanost.
Dryck: Kaffe
Biltur: Farsta fram och tillbaka för att köpa hårfärg. Jag vet, latstjärtigt av mig.
Tv-program: Jordan, rättsläkare.
Spelad låt: Signaturmelodin till Jordan.
Köpta klädesplagg: Kommer knappt ihåg. Men det måste ju vara något av det jag shoppade precis när förra lönen kom.

6 har du någonsin
Dejtat någon av dina bästa vänner: Nej.
Brutit mot lagen: Jodå.
Blivit arresterad: Som icke straffmyndig blir man väl inte direkt arresterad?
Badat naken: Japp
Varit med på TV: Nepp.
Varit med i tidningen: Inte det heller. Knappast kändis liksom.

5 nej tack
Skolämne: Samhällskunskap, Historia och de ämnena.
Mat: Koriander, satay, dåligt tillagad mat.
Musik: Dansband.
Dryck: Whiskey.
Djur: Pippisar.

4 saker
Du gjorde igår kväll: Fiskade upp skärbrädan bakom Marcus spis.
Du kan höra just nu: Tickande klockor, datorsurr.
Du inte kan leva utan: Så länge man har de fyra, enligt Mazlov, basala behoven tillfredsställda så överlever man väl det mesta. Frågan är hur kul det skulle vara.
Du gör när du har tråkigt: Kedjeröker, slökollar på tv, snokar runt på helgon/facebook/whatever.

3 personer
Du kan berätta allt för: Betyder det att jag är en hemsk människa om jag inte berättar allt för någon?
Du tycker om: Marcus.
Du inte gillar: Är inte sånt här lite känsligt?

2 val
Coca Cola eller Fanta: Coca Cola. Zero. Det manliga valet.
Hund eller katt: Ronja :)

1 önskan
Att det blir fint väder imorgon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

eh hallå. ursäkta "CD-skiva: Shakespears Sister - Hormonally Yours". Det var snarare Ace of Base förru!!!

Märta sa...

Nope, fick Shakespears sister och en skiva med Snap samtidigt. Ace of Base fick jag som tredje. Sen var det mest massa Bon Jovi. Så, det var alla pinsamskivor i en enda kommentar... :P