måndag 16 juli 2007

Djuplodande. Minst.

Vad heter du? Märta Weinreich
Var bor du? Farsta Strand
Vad åt du senast? Linssoppa från igår.
Vad ska du göra idag? Inget alls. Gå och lägga mig? Eller rent tekniskt sett ska jag vara ledig och softa järnet. Och städa lite.
Vad gjorde du igår? Sov mest hela dagen. Om det inte är igår som idag och då har jag jobbat och tvättat och hängt upp gardiner.
Ditt liv? Fint som snus.
Vilka är dina favoritskor? De som står i fönstret. Men de kan jag ju inte använda. Dödsälskar dock mina nya svarta spetsiga.
Vad gör du? Bloggar. Eller, i livet? Pluggar, men har sommarlov nu och jobbar på konditori. Fram tills fredag, då går jag på semester.
Använder du lypsyl? Inte den där blå-vita men en annan variant.
Vem är läskig? Snubben som var inne idag. Konstig typ. Luktar illa.
Vem är snyggsnygg? Glasmästaren.
När drack du sprit senast? I fredags.
När klippte du dig senast? Ett par veckor sen tror jag att det var. Dags snart igen.
Har du lugg? Det hela har utvecklat sig till någon form av snedlugg.
Katter? Allergisk.
Är du arg ofta? Typ aldrig. För lat för sånt.
Saker du måste tänka på: Att ta mitt p-piller, att stänga av tv:n innan jag somnar, att vattna blommorna.
Fest eller slacking? Fheest!
Favoritfilm? Det finns så många. Klassiker som Diktatorn och Gökboet funkar ju alltid. Gamla män i nya bilar och Blinkande lyktor är ju hur svinroliga och fina som helst. Amelie från Montmartre har ju en speciell plats i hjärtat. Jag kan inte välja. Och det behöver jag inte.
Intar du alkohol? Ganska ofta.
Intar du droger? Nej. Inte direkt.
Vad tycker du om Hip Hop? Alltså, problemet är ju att jag inte kan nåt. Så den Hip Hop som serveras är inte den typ jag gillar. Den typ jag gillar vet jag inte var jag ska leta efter. Ett litet dilemma. Jag nöjer mig med att digga det när nån spelar nåt riktigt bra för mig.
Vilket lov är det bästa? Sommarlovet. För det är längst. Men höstlovet är bäst för höst är bättre än sommar.
Vad gör du på lördagskvällarna? Super.
Vilken låt lyssnade du senast på? Svårt att säga. Har inte haft musik på nu hemma (eftersom jag har tv:n på i bakgrunden). Nåt som spelades på 106.7 vid sextiden?
Person du tycker är tråkig: Bibbi. Fast hon var ju lite rolig idag.
Person du tycker är snygg: Har jag väl redan svarat på? Glasmästaren igen? Eller ska jag dra till med Johnny Depp?.
Vem tycker du gör god mat: Jag. Helt seriöst.
Person du vill sova bredvid: Ska jag variera mig? Då blir det gulliga killen med köttbullemackan med bara lite rödbetssallad.
Person du vill hångla med: Mest glasmästaren. Men det har väl alla fattat vid det här laget. Hm. Jag säger nog ...eh. Det finns många. Typ han den skitsnygga killen som beställde mackor häromdagen. Han var inne idag också. Adam heter han. Han vill jag hångla med.
Vad ska du göra imorgon? Slappa som fan. Och städa och träna.
Dagens klädsel: på jobbet hade jag gråblå jeans och en svart t-shirt med silvertryck på. Nu har jag grå mjukisbyxor och en lila t-shirt.
Dagens smink: Tredagars-mascara.
Dagens frisyr: Nåt otvättat drägg-sunk.
Dagens händelse: Jag tvättade. Det händer inte ofta vill jag lova...
Dagens låt: I en rosa helikopter, heter den så? Den spelades på radion innan jag bytte kanal.
Dagens vill ha: S K O R.
Dagens sjuka: Hade lite nackspärrskänning ett tag, men det gick över. Thank god.
Dagens saknad: Har faktiskt varit lite röksugen. Och så saknar jag en person. Och ni vet inte vem.
Dagens uppoffring: Näe. Faktiskt inte. Jo, lät bli att dricka kolsyrad dryck för att Tessan skulle slippa stå ut med mina fisar.
Dagens humör: Fint som vanligt. Humör är något som man till största delen bestämmer själv över. Eller så har jag bara sån jäkla tur så att saker aldrig går fel för mig. Lyx.
Dagens godis: Nybakad fralla med massa smör (Ja, riktigt smör) i morse.
Dagens favorit: Gardinerna. Lägenhetens nya outfit.

Inga kommentarer: