måndag 16 juli 2007

Testpatrull: Toblerone-Cappuccino

Såhär var det. Jag var inne i en affär och shoppade lite för ett par dagar sen. Då fick jag provsmak på Gevalias Cappuccino specials med bitar av Toblerone. Klart jag måste dela med mig av mina upplevelser nu när jag provade...

Före:

Efter:

Såhär gör man: Häll pulvret i påsen i en kopp. Häll på 180 ml kokande vatten under omrörning. Inget komplicerat, förutom idiot-måtten. Vad sägs om att öka pulvermängden lite och hälla på 2 dl vatten istället?
Såhär doftar det: Som bränd mandel med massa honung. Inte kaffe. Alls.
Såhär smakar det: Inte riktigt som det luktar utan mer som bränt socker och mjölk utspätt med vatten. Inte kaffe. Alls.
Såhär tycker jag: Inget hit. Vill jag ha kaffe så ska det smaka kaffe. Och smaksatt kaffe ska vara gott, men då ska det vara just smaksatt kaffe. Inte varm, sockrig dryck med 4% snabbkaffe för namnets skull. Smaken är inte god alls. Och jag skulle inte vilja säga att den smakar av Toblerone direkt heller. Möjligtvis bränd Toblerone. Hälldes ut i vasken efter en klunk.

Inga kommentarer: