tisdag 20 november 2007

Hurtbullen is back.

Idag har jag i alla fall tränat (blev ju inget igår på grund av orsaker jag inte kunde styra över). Och sen så fort jag kom hem gick jag på promenad med Ronja, typ tjugo minuter (lagom för hennes korta små ben, hon gnällde en del på slutet). Träffade på en annan hund som hon fick hälsa på och sen ville hon förstås följa med dem, men det fick hon inte. Hon har ett nytt smeknamn. Baja-Maja. För att hon äter bajs. Det är äckligt. Det får man inte göra. Jag tror att jag ska bada henne idag, hon luktar lite hund (blandad med fuktig skog, vilket å andra sidan är rätt trevligt).

Och så en grej som om den hade varit medveten hade den varit väldigt kvinnligt manipulativ. Nu var det ett förbiseende. Marcus nycklar ligger kvar i min jacka. Och han ska hem ikväll efter att han jobbat över hutlöst länge. Med lite tur vill han komma hit istället, annars åker jag hem till honom och möter upp. Men jag kan inte sova där, dels för Ronja och dels för att jag ska åka med bilen till verkstaden imorgon bitti (montering av uttag för motor- och kupévärmare). Ojsan.

Inga kommentarer: