onsdag 21 november 2007

Kollektivbanan.

Idag har jag lärt mig att man gör sig själv en tjänst om man kollar vart bussen går innan man kliver på. Jag tänkte "men härifrån går väl alla bussar förbi handenterminalen". Tänk så fel man kan ha. Går på första bästa buss som kommer och som nästa hållplats står det Centralen. I ett fåfängt försök att bortförklara det tänkte jag:
1. Vore det centralen i stan skulle det stå T-centralen, cityterminalen eller centralstationen. Alltså är det något Haningskt.
2. Är det centralen i stan måste det ju vara slutstationen, den stannar nog vid handen också på vägen dit.
Felfelfel. Tuff tuff ända in till stan. Men men, jag hinner ju lätt med tåget som går om tio, och dessutom köpa frukost att mumsa på på vägen. Låååångsamt gick det på Waynes och trots att jag spang missade jag tåget. Vänta en kvart till nästa är ju kul. Vänta tjugo på grund av förseningar är ännu roligare. Hoppas det blir lättare att ta sig tillbaka dit sen när det är dags. Och så blir det ju älskade bil hem sen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fattar inte alls.. Var skulle du, och var hamnade du?

Märta sa...

Jo, såhär. Jag körde till verkstaden i haninge och skulle kollektiva hem. Sen skulle jag kollektiva dit när bilen var klar och bila hem. Och istället för att det tog 25 miunuter hem därifrån på morgonen tog det en timme och en kvart typ. För jag tog en dålig väg och fick vänta på grejer i hundra år.