torsdag 8 november 2007

Livet i förorten

Det finns bra grejer med att bo i förorten, typ som Puck och granatäpplen. Sen finns det ju mindre bra saker också, som sämsta sortens nudlar. Men har man Puck så gör inte det så mycket. Senast jag såg det var när jag bodde hos mina päron i Bredäng. Men den affären låg i centrum så då gick man ju på Ica istället. Här är det mycket bättre. Ska man iväg för att köpa mjölk så går man ju inte direkt hela vägen ner till centrum, utan nöjer sig med turken här uppe. Och då hittar man massa bra grejer.

Ikväll kommer Franz hit på kaffe. Jag gör det på riktigt så jag har köpt bullar och grejer. Resten får vi inbilla oss, typ sol, balkong och blomlådor. Men det blir nog trevligt i alla fall.

Och ja, jag är nog lite svartsjuk i alla fall. Men det skulle jag ju aldrig erkänna.

Inga kommentarer: