onsdag 17 december 2008

Det är ju skönt att man vet var man har sig.

Jo, jag är en sann tidsoptimist. Inte så att jag ofta är sen, nej då. Det är bara det att jag tror att jag är snabbare än vad jag är - att jag hinner med mer. MEN som tur är har jag självinsikt i alla fall vilket innebär att nu vid halv nio är det dags att sätta sig och prioritera vad som måste göras, vad som inte måste göras och vad som kan hinnas imorgon (största fallgropen tänker ni väl nu, så inget viktigt på den listan tack...), istället för att inse detta vid tolv inatt. Mycket nöjd med mig själv. Jag går framåt. Så, jag måste:
  • Packa utan att glömma något
  • Packa Ronjas grejer
  • Diska
  • Slutföra hemtentan och skicka iväg den
  • Kolla igenom så jag inte packar ned trasiga strumpbyxor till julbordet imorgon
  • Ta ut sopor

Kan det tänkas att det kanske duger så? Då ligger inget här och luktar, jag klarar mig när jag är borta, Ronja klarar sig när jag är borta och det blir ingen kris med skolan. Och mer än så kan man väl kanske inte begära?

Inga kommentarer: