söndag 26 augusti 2007

...men hemma bäst.

Ibland är det väldigt skönt att komma hem. Idag är en sån dag. Tvingade mig upp ur sängen i morse (trots en enorm frestelse att ligga kvar), missade bussen precis (vilket berodde på att SL ljugit för mig) så jag fick promenera till slussen, har varit asmycket på jobbet (kassan var som när två helgpersonal klagar över att de har svårt att hinna med, jag var ensam) och egentligen ska jag tvätta ikväll. Men allt ser ut som jag lämnade det i fredags morse och det känns fint och lugnt och tryggt, även om jag skulle kunna plocka undan lite och diska upp ett par tallrikar och så. Men det spelar inte så stor roll. Skönt att jag är ledig imorgon, även om det är lite av ett nerbyte att byta måndag kväll mot torsdag och fredag kväll, men imorgon blir det kanske picknick eller bada eller Skansen med syster och familj. Så det är värt det. Och så blir det ju mer pengar i slutändan förstås.

Nu ska jag kolla mitt konto. Sen ska jag väl krypa ihop i ett hörn och gråta. Eller låta bli (det där med att gråta är inte riktigt min grej, det jag oftast gråter till är töntsaker på tv typ reklamfilmer. Haha.).

Inga kommentarer: