måndag 28 april 2008

Ge mig luckor.

Varför finns det inga luckställen? Det vore ju helt perfekt. Jag tänker såhär ibland när jag är inne i stan och ska på morgonpromenix med Ronja, att när man ändå är ute borde man ju passa på att köpa lite färskt bröd till frukost, eller något annat sånt. Problemet är ju förstås att man inte får ta med hund in på något ställe som säljer livsmedel, och att först gå upp med Ronja och sen gå ut igen är ju inte riktigt det man har lust med. Så, varför finns det inga luckställen? Ett bageri där de kan sälja ur en lucka? Det är ju så många hundägare som säkert skulle uppskatta lite lyxigt nybakt bröd på morgonkvisten. Så tycker jag.

Och så kommer Marcus hem idag. Lycka! Jag blir så spänd när han är borta och idag är jag helt slut i nacke och axlar och ryggen. Men det brukar bli bättre när han kommer hem, min allra finaste älskade karl.

Inga kommentarer: