onsdag 9 april 2008

Hemmafru

Idag har jag storhandlat. Bara massa hälsosamt och gott. Ska hem till Marcus sen och käka middag och till det har jag förberett (eftersom jag ändå hade handlat) portabella, fylld med rödlök, zucchini, oliver, färska örter och getost, som ska grillas i ugnen och så har jag bakat bröd till portabellaburgarna på rågmjöl och dinkel, med lite soltorkade tomater i också. LÄR ju bli gott... Funderar på hur jag ska göra med skolan imorgon. Sociolingvistik har jag ju läst en del, förutsatt att de tar upp samma saker som de gör på svenskan. Kontrastiv grammatik känns ju som nåt jag kan läsa mig till, plus att föreläsaren är rätt omotiverande. Så vad göra? Livet vore enklare om jag slapp åka till skolan imorgon ifall det ändå inte kommer att ge något. Som schemat ligger innebär det ju i så fall sex dötimmar, resväg inräknad. Jag får se. Nu ska jag duscha och sen ska jag nog åka snart...

Inga kommentarer: