tisdag 24 februari 2009

Synd om mig på riktigt

Okej, nu är det faktiskt riktigt riktigt synd om mig, på riktigt. Vaknade med nackspärr igår och det gjorde ju för jävligt ont, så som det gör, men man är ju inte den som bangar så jag kom iväg till skolan och så och det gick ju helt okej. Idag är det värre. Vaknade inatt vid halv fyra när senaste värktabletten slutat verka och hade panik över att det gjorde helt otroligt ont plus att det var svårt att andas då det onda spridit sig till överarmarna och bröstkorgen, kändes mer eller mindre som att jag blivit förlamad. Fick väcka Marcus så han kunde hjälpa mig upp så jag kunde sätta mig i soffan elefantmannen-style och vänta på att nästa värktablett skulle kicka in. Hemskt. Insåg där på i morse att det vore dumt att försöka ge sig ut och köra så nu betalar jag glatt 120 spänn dygnet tills jag är körbar, förhoppningsvis imorgon. Och så kommer jag att missa semlor i år också. Tänker inte ge mig ut på jakt och jag vägrar att årets enda semla ska komma från seven eleven. Så, någon som känner sig som en sann människovän som har lust att svänga förbi söder med konditorisemlor och smärtstillande värda namnet? Ingen?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackare. Vad har du gjort? bara sovit konstigt eller är det förkylning som satt sig i nacken? Skulle gärna ta en sväng förbi men det e ju liiiiite långt. Hoppas du får dig en smarrig semla och att det ger med sig.

Märta sa...

Tror att det är en släng av båda faktiskt, plus att jag har väldigt lätt att få nackspärr. Hade definitivt varit uppskattat om du hade gjort det! :) Mm, Marcus är snäll och ska ta med en semla till mig när han kommer hem ikväll efter hockeyn. Och nackspärren är säkert bättre imorgon...