torsdag 16 oktober 2008

Dagarna går och jag blir lika förvånad varje morgon

Jag är så trött. Hela tiden. Det är konstigt, alltså inte att jag är trött men att jag är sova-trött. Jag sover, eller vill sova. Och lägger jag mig i sängen somnar jag. Igår sov jag ett par timmar på eftermiddagen (eller kvällen, 18.30-20.30) och ändå var det no probs att somna igen när jag bestämde mig för det strax efter elva. Och så sov jag som en stock till halv åtta idag, snoozade till kvart över nio vilket inte var riktigt enligt planen. Lätt huvudvärk men annars okej. Har hunnit kolla igenom presentationen jag skrev för fyra veckor sen som blev uppskjuten till idag. Litteraturen får jag läsa på tuben. Har ju redan läst det men det var också fyra veckor sen. Uppfräschning kan ju vara på sin plats. Och så kom jag på en grej igår som jag hade glömt. Ett mail jag borde skickat. Kanske i eftermiddag, när jag kommer hem från skolan. Ett annat mail ska också skickas. Kanske kan sätta mig och göra det sen, när det ändå är två. Just nu är det sånt här i mitt huvud. Bara plugg och deadlines och måsten och dåligt-väder-vad-ska-jag-ha-på-mig. Borde ha köpt höstkläder, om jag hade haft råd. Hoppas på bättre tider efter lön, efter tenta, efter presentation, efter skickade mail, efter allt. Efter nästa fredag. Tills dess borde man väl kunna hålla andan?

Inga kommentarer: