tisdag 21 oktober 2008

Knöl

Jag behöver en bok som inte finns. Eller, den finns men inte i Sverige. Typ. Finns på ett enda bibliotek i Sverige men där är den utlånad. Fanns några ex på Akademibokhandeln men alla är sålda, och skulle hon lägga in en ny beställning för min skull skulle den gå på ett par tusen istället för 151 spänn, eftersom den måste beställas från sydafrika. På amazon kostar den 210 dollars och på de svenska internetbokhandlarna finns den inte alls. Inte så mycket mer jag kan göra känns det som. Måste maila läraren och säga att jag inte får tag på den och se vad han säger. Hoppas det är en tråkig bok.

Idag har jag ritat träd till leda. Tror att jag kan det nu. Sitter inte helt hundra men tillräckligt bra. Siktar jag på godkänt (och det gör jag) har jag inget att oroa mig över. Annars har jag mest frusit idag. Kallt kallt ända in i märgen. Min blodcirkulation funkar bättre när min heta karl är i närheten. Imorgon ska jag titta på magisterstudenter. Spännande. Har ju inte sett dem än. De som jag, beroende på hur man ser på saken, pluggar med. Jag är ju så otroligt självständig av mig ser ni. Jag är säkert mycket bättre och snyggare än hela högen. Nu ska jag se på Scrubs tills jag somnar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför ritar du träd?

Märta sa...

Alltså, träd som i att analysera meningar genom att grena ut funktioner i underordnade noder som i sin tur grenar ut sig tills man har grenat ut alla konstituenter i meningen. Ser ut som ett uppochnervänt träd när man ritar det. Därför.