onsdag 8 oktober 2008

Suklaa

Fick lite sovmorgon idag. Hade inte ställt klockan utan bestämde mig för att se till att få så mycket sömn som möjligt, så klockan nio blev jag väckt av en kissnödig Ronja. Lagom. Igår var jag och Marcus på chokladprovning - bästa grejen! Fick prova massa god choklad samt färska kakaobönor (eller mer kanske fruktköttet) direkt från en kakaofrukt som han som höll i provningen öppnade direkt på plats. Häftigt. Tyvärr fick jag akut magknip och yrsel mitt i provningen och var tvungen att göra det pinsamma att klämma mig ut och gå på toa. Länge. Och sen det ännu mer pinsamma att klämma mig in igen. Jag menar, att klämma sig ut är ju så pass akut att det pinsamma liksom överskuggas av att man måste iväg. Att gå in igen, och dessutom efter så lång stund, känns ju bara som att ställa sig upp och säga högt att "JAG VAR TVUNGEN ATT GÅ OCH BAJSA". Men men. Är väl ingen som bryr sig egentligen utom en själv. Nog om bajs. Vi blev erbjudna 10% rabatt efter provningen men ekonomin var lite för tajt för att shoppa. Får gå dit någon annan dag istället och köpa lite av livets goda. Butiken var hur söt som helst, inredd i massa fina färger och med alla möjliga olika sorters choklad i snygga förpackningar. Allt som allt, en bra kväll.

Inga kommentarer: