måndag 6 oktober 2008

Helgen

Efter en kaotisk fredag med veterinärbesök och glasögonhämtning var jag helt slut och bestämde mig för att dietfuska big time. Jag menar chips, dip, cola (zero = egentligen inte fusk) och ett lass godis ackompanjerat av en film. Lite lät illamående kröp jag ner i sängen vid nio-tiden och slökollade på tv till typ halv elva då jag somnade. Vid två blev jag väckt av ett ynkligt djur som pep att hon ville ut och kissa så jag hoppade i kläderna och gick ut en snabbis med henne och sen ringde jag Marcus en sväng och pratade. Sen toksomnade jag igen för att vakna vid halv nio på lördagen, skärpa till mig och sätta igång med plugg. Fick ihop nästan hela uppsatsen som ska in idag och sen vilade jag lite innan Marcus kom hit. Vi fuskade vidare med pizza till frukost/lunch/middag innan det var dags att dra iväg på helgens stora händelse: Stand up på folkets hus i nynäshamn. HELT underbart var det. Thea (http://theah.blogg.se/) hade arrangerat allt och hon hade gjort det helt fantastiskt bra. Hon öppnade med en sång och alla förundrades över hur modig och duktig hon var på det hon gör. Komikerna var skitbra. Hon KAN verkligen sitt jobb den där lilla filuran. Nåväl, mot slutet kände jag mig lite stressad över att komma hem till Ronja snabbt så vi drog så fort det var slut. Hade varit trevligt att hänga kvar lite men med en sjuk bebis får man anpassa sig. Hon blev glad när vi kom hem och vi bestämde oss för att mitt vinsug var värt att bota. Så, hela lilla gänget drog hem till Anna och drack och umgicks tills vi drog oss hemåt vid fyra-tiden. Sen SOV vi. Till halv tre. SKÖNT. I med lite frukost och sen hem till Marcus som skulle sen en match på tv så jag satt och skrev klart uppsatsen där. Sen hade vi Saw-marathon och kollade igenom ettan, tvåan och trean. Sen var helgen slut och det var dags att sova. Nu är det måndag och jag ska hoppa in i duschen och göra mig i ordning för skolan. Vill egentligen sova, men tyvärr har jag ett liv som väntar på mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är så jävla glad att ni kom allihopa! Jätteroligt. Och skönt för mig att ha stöd på första raden. Tack för allt!!! Säg till om du har nån sån där jag-måste-inte-stirra-i-böcker-dag och vill ses. Kisses