tisdag 7 oktober 2008

Usch usch usch och läskigt

Jag vill inte bli lärare längre. Nu kom det för tätt inpå. Jag kan inte läsa sista kursen engelska näta termin eftersom den bara kan kombineras med lärarkurser som kommer senare. Nästa termin måste jag läsa en kurs som heter AUO2 som bara är pedagogik på olika sätt såvitt jag kan se. Det känns inte helt bra. Inte alls. Jag mår lite illa. Jag vill fortsätta traggla ämnen som det känns just nu. Fan. Men vad ska jag göra annars? Efter nästan tre och ett halvt års studier är det lite sent att ändra sig, om jag inte helt ur luften skulle bli erbjuden en plats på forskarutbildning, men så duktig är jag inte. Bita i surt äpple och hoppas att det smakar blodad tand. Ni fattar. Väl? Ska jag inte vara för säker på, jag är ju inte PEDAGOGISK och jag har ju inget TÅLAMOD. Nu drar jag till Rusta eftersom, som synes neda, mina pluggplaner ändå gick i stöpet för tillfället. Ciao.

Inga kommentarer: