onsdag 13 juni 2007

Besviken.

När var det jag gick och gnällde över chokladfyllning? I fredags måste det ju ha varit. Jo, så var det ju. Idag har jag kommit på en sak till. Jag var allmänt fixig och drog iväg och storhandlade. För att belöna mig för denna, visserligen sena, kraftansträngning köpte jag lite naturgodis. Det brukar vara gott (och nu kom jag på ett annat samtalsämne från i fredags, utfyllnadsbitarna). Det var inte gott. Varför måste de doppa skiten i sämsta sortens choklad? Jag menar, det kostar ändå 119 kr/kg (ibland upp till 149 kr/kg); det GÖR inget om ni höjer priset lite, det är en lyxvara redan från början. Jag vill ju bara att chokladen ska smaka som choklad ska smaka. Inte som något som till största delen består av mjölkpulver och finmalet socker. Vilket det förmodligen är. Så, bättre chokladdopp och -fyllning åt folket!

Inga kommentarer: