tisdag 12 juni 2007

Telefon

Både igår och idag ringde det telefonsäljare. Båda lät som riktiga mongon. Alltså, jag störs egentligen inte så mycket av att de ringer men seriöst. Nasala röster som blandar ihop det som står i manuset (ni vet, när man slippar ner en rad på ett ord här och där, typisk felsägning), stigton här och var så de låter som kompletta idioter. Polyper hade de säkert också. Inte en chans att jag tackar ja. Och seriöst - argumentationsteknik?

Hon: Två gratis böcker från Bonniers?
Jag: Nej tack.
Hon: Varför inte? (Rättning: varför inte DET då?)
Jag: För att jag inte har tid och läsa.
Hon: Aha, då får jag önska en trevlig dag då.
Jag: Tack så mycket, hej då.

Varför, åh varför, föreslog hon inte att jag tar erbjudandet och ger bort böckerna i present? Eller vafan som helst? Det är sånt som gör det till ett skitjobb, inte det faktum att de faktiskt ringer och stör. Kom igen, jag har nummerpres och man fattar när en säljare ringer. Vill jag inte prata kan jag låta bli att svara. Så. Lär upp dem.

Inga kommentarer: