torsdag 7 juni 2007

Gräs

Jag är vaken nu och jag har sovit som en död. Det var skönt. Ignorerade klockan både vid 07.00 och 07.30 (jag blir lite sepe av att sova för många timmar), men nu för en liten stund sedan fanns det ingen ursäkt för att inte gå upp - det gick helt enkelt inte att sova längre. Jag var beredd på att en grävskopa skulle flyga in genom fönstret när som helst (min hörsel är rätt känslig när jag blir väckt) men så lugnar jag ner mig lite, tar ett djupt andetag och känner doften av nyklippt gräs. Ok då, det blir en bra dag. Trots att gräsklipparen utanför låter lite mer än vad den skulle kunna. Men jag vill ju inte stänga fönstret för då missar jag ju doften. Så det är helt ok. Lite kaffe på det här så är jag fit for fight!

Och en annan gång ska jag berätta den lilla anekdoten om förra gången jag blev väckt av maskiner utanför fönstret...

Inga kommentarer: