fredag 8 juni 2007

Solskenspromenad

Jobbade idag och det gick bra. Det var fruktansvärt mycket att göra men jag intog min plats i köket och där blev jag stående, jag föredrar köksjobb. Sen kom Yosabeth och hälsade på mig en liten sväng så jag fick ta en läsk att kyla av mig med i skuggan på uteserveringen. Just som jag tyckte att det började bli dags att åka ut till universitetet för att lämna tentan ringde Oskar som också var på väg att röra sig ditåt. Sällskapet mynnade ut i sushilunch, promenad, yoghurtglass, apelsindricka och espresso, mera promenixande, tröjprovning på söder och slutligen trappspringning i liljeholmen. Allt som har promenerade vi från Odenplan och dit. Sen gjorde mina fötter ont. Nu kom jag precis hem i sällskap med Yosabeth (fast just nu är hon på andra sidan gatan, vi är svettisar) och ska hoppa in i en sval dusch innan jag ska sätta igång med middag och städa upp lite. Det LÄR ju bli vin ikväll. Man ska inte bryta ett vinnande koncept.

Och för första (?) gången i mitt liv luktar faktiskt mina fötter helt vidrigt. Som sur disktrasa typ. Yuck.

Inga kommentarer: