torsdag 28 juni 2007

Maxi

Har varit och handlat. Alltså jag går ju helt seriöst igång på stormarknader. Hylla efter hylla med ost. Låååånga isiga bäddar med fisk. Färgglada hyllor med konserver. Allt du behöver och inte lite till, mycket till. Fast jag glömde ju förstås att köpa massa grejer. Hade ingen lista, men vafan. Spontanshopping är den bästa sorten. Lätt.

Och sen är jag irriterad. Det är det här jäkla projektet med gardiner alltså. Efter mycket om och men har jag nu en till gardinstång. That's it. Jag orkar inte.

Och till sist en sorglig grej. Chefens ex-man lyckades på tredje försöket. Han är död. Hans bror möttes av en lapp på innerdörren: "Gå inte in. Jag hänger i vardagsrummet.". Jag vet inte vafan jag skulle ta mig till om jag möttes av det. Men en tanke till alla hans anhöriga idag. Ta bättre hand om er än så.

Inga kommentarer: