torsdag 14 juni 2007

Konversation

Var inne på Clas Ohlsson för att köpa lite färg, efter ett plötsligt kreativt ryck på tuben på väg hem från lunchen. Där pratade jag lite med Den Snygga Killen i Kassan på Clas Ohlsson (DSKKCO).

Jag: Hej, har du en färgkarta eller nåt så jag kan se skillnaden på de här två guldfärgerna? Det ligger ingen för det här märket vid färgerna.
DSKKCO: Njae... jag vet inte. *flippar igenom katalogen* Nej, den finns inte med här.
Jag: Hm...
DSKKCO: *tittar på färgerna*
Jag: Vilken tror du är snyggast då?
DSKKCO: Jag? Eh... menar du den som ser mest guldig ut?
Jag: Ja.
DSKKCO: Den här tror jag.
Jag: Ja, den hade jag nog också valt.
DSKKCO: Den ser ut som gammal foundation (OBS! om den VALDA färgen).
Jag: Eh? (vad säger man nu?)

Så drog jag till med världens äldsta kundskämt och kommer aldrig mer att gå dit och tro att jag är het:

- Ja, är den ful så kommer jag tillbaka och gnäller.

Detta dessutom sagt med ett totalt mekaniskt tonfall. INTE hett. Vad tänkte jag? Men vafan svarar man på den kommentaren? Han gjorde det inte lätt för mig. Han kanske inte ville ha mig?

Inga kommentarer: