fredag 26 september 2008

För att man alltid ska dubbelposta när man ändå är igång...

¤ När gick du upp idag? Tio över åtta, efter en snooze och massa gnäll från Ronja.

¤ Diamanter eller pärlor? Diamanter. Om jag hade några.

¤ Senaste filmen du såg på bio? Patrik 1,5

¤ Favorit TV - program? CSI

¤ Vad åt du till frukost? Kaffe, halv macka med ost och tomat.

¤ Vad är ditt andranamn? ...Gerda... (så har jag ett tredjenamn också, så kärt barn är jag)

¤ Din favoritmat? Sånt som är uppiffat med ost. All mat jag lägger ner energi på när jag lagar.

¤ Vilken mat gillar du inte? Koriander och satay

¤ Vilken är din favorit - CD för tillfället? Nick Cave - B-sides and rarities volume III

¤ Vilken bil kör du? Citroën C4

¤ Vilken är din favoritmacka? Den från sju knop med brie och avokado. MUMS!

¤ Vilka mänskliga drag kan du bara inte med? Folk som beter sig som om de vore helt hjälplösa och veliga så fort de måste åstadkomma något. Improvisera för helvete!

¤ Vilka är dina favoritkläder? Fina bh:ar, tights om jag känner mig slapp samt snygga jeans som ger mig rumpa.

¤ Om du fick åka vart du ville vart skulle du åka då? Nånstans där det är varmt och skönt och lugnt och stressfritt. Eller nåt bra shoppingställe (New York?) om jag fick massa pengar att handla för också.

¤ Favoritklädmärke? Can't afford to play favourites... Men jag gillar mycket från Stray Boys. Det som inte är för arty och svårt.

¤ Vart vill du dra dig tillbaka? När jag blir pensionär eller? Vet inte. För ung för att tänka på sånt.

¤ Favorittid på dagen? När Marcus kommer hem från jobbet :)

¤ Var är du född? Vist församling i Linköping

¤ Vilken är din favoritsport att se på? Hockey om MoDo spelar.

¤ Coca Cola eller Pepsi? Coca Cola, light eller zero. Inget socker tack.

¤ Fotboll eller ishockey? Ja, hockey då.

¤ Är du en morgonmänniska eller nattuggla? Brukade vara nattmänniska men nu blir jag ju upptvingad tidigt och är för trött för att vara uppe sent. Så inget av dem egentligen.

¤ Pedikyr eller manikyr? Hm. Pedikyr lär ju vara fysiskt skönare men manikyr känns lite lyxigare. Oavgjort måste jag nog säga.

¤ Några spännande nyheter att berätta för oss? Jag ska få glasögon. Eller få och få, köpa för dyra pengar. Det var nog det mest spännande i mitt liv nu.

¤ Vad ville du bli när du var liten? Allt. Men de gick över.

¤ Varit i Afrika? Nepp.

¤ Bästa barndomsminnet? Tyvärr. Kan inte komma ihåg nåt som var särskilt fint.

¤ Nånsin rullat in någon i toapapper? Icke.

¤ Varit med om en bilolycka? En liten där jag körde in i bilen framför. MITT FEL JA JAG VET.

¤ Favoritdag i veckan? Fredag, om det inte är massor att göra.

¤ Favoritblommor? De som överlever min oömma vård? Och så är blåklockor söta. Plocka en bukett till mig vet jag (HAHAHAH)!

¤ Favorit - snabbmatsrestaurant Sibylla eller kinamat? Kinamat.

¤ Äger du en cykel? Ja och nej.

¤ Vem fick du senaste mailet från? Figleaves.

¤ Vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort i? Skulle jag slippa betala tillbaka? Lagamati eller nåt annat matnördigt.

¤ Läggdags? Runt elva-halv tolv brukar det bli på vardagarna.

¤ Senaste personen du delade en middag med? Marcus

¤ Vad sysslar du med just nu? ignorerar det faktum att klockan går och jag måste göra ett par saker innan jag går och lägger mig, pratar med Anna på BD.

¤ Favoritfärg? Svart mest. Men det beror på vad färgen sitter på. Svart när det gäller kläder i alla fall.

¤ Hur många tatueringar? 5

Inga kommentarer: