fredag 26 september 2008

Ge mig en vecka så kommer jag tillbaks som ORMEN.



Ungefär såhär der de ut. Glasögonen som jag ska hämta på fredag nästa vecka (ja, inte är det idag i alla fall, duh). Alltså, på sidan är det plast i nån mörkblå färg med mönster som jag inte riktigt kommer ihåg hur det såg ut. Fram är de i titan och färgen heter gun metal. Klart man fastnade för det, hård som man är. Så kommenterade jag också så fint att "ja men de matchar ju nosringen och det är ju en gra grej" varpå och-rätt-bågar-kvinnan sa att "ja men det var precis det jag tänkte på också". Hon kan ju ha ljugit men det skiter jag i. Optikern var hur bra och trevlig som helst och pladdrade glatt på till sin egen (okej, min också fast inte i lika hög grad) förtjusning. Det var helt sjukt att se så klart när rätt glas (till sist, det tog ett tag) kom på plats i manickerna. 10% studentrabatt och sex månader senare är kalaset betalt. Men det blev inte så farligt dyrt ändå, 3226 kr inkl. synundersökning. Lätt värt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

dom var jättefina ju! jag tror jag kommer satsa på några fulsnygga retro 70-tals brillor. kanske haha

Märta sa...

Mm, de är skitsnygga på också! Riktigt nöjd... Vill ha dem nununu. Ja, alltså ska man inte ha dem hela tiden så kan man ju spexa till det utan att det gör något. Värre när de ska funka med alla humör och hela garderoben liksom.

Anonym sa...

jomen precis. men ska jag bara ha dom vid datorn och när ajg känner mig spexig kan man ju ha nåra 70-tals bågar tänkte jag :D