måndag 15 september 2008

Och allt börjar om igen, än en gång.

Måndag, måndag... Dagen började bra med en liten försovning. Ställer inte till det för mig egentligen men värre för Marcus. Och så är det ju alltid lite trist när stressen kommer i vägen för att sitta ner i lugn och ro och äta frukost tillsammans, något som jag verkligen uppskattar att vi faktiskt har chansen att göra de allra flesta dagar. Har ringt ett samtal hittills, bra bra. Bokat om vaxningen eftersom jag helt oväntat tydligen har mens. Jäkla gissel det där. Men det är skönt att kunna börja bocka av att-göra-listan tidigt på dagen (ja, jag skriver en lista varje dag, hur ska jag annars veta vad det är jag behöver göra?). Veckan ser rätt hyfsad ut, inte hundra post-it lappar i almanackan som säger åt mig att flänga hit och dit, men en del skolarbete ligger framför mig. Tror nog att jag kan hinna med att träna idag till och med. Undrar om Anna hänger med?

Och tre veckor in på GI-dieten kan jag säga att den funkar. Har inte gått ner så värst mycket denna vecka men fortfarande lite (eller hey, 7 hg är väl egentligen knappast lite men jämfört med de tidigare två veckorna...) och det är ju det som räknas. Och så känns det inte som att man plågar sig själv, vilket är viktigt när man är matnörd. Massa NEJ och förbud funkar inte då.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nää, jag pallade inte det där med sju bloggar heller. Så det blev bara tre.

Men du, ska inte vi ta och ses snart? Det tycker jag...

Märta sa...

Ja, det tycker jag. Börjar bli länge sen... Tror att skolan lugnar ner sig lite i samma veva som man får pengar igen, så efter det? Och så ska vi (jag och marcus, åtminstone) köpa biljetterna till standupen så fort pengarna kommit också. Vill ju inte missa det...

Anonym sa...

Men Märta! Bloggetik, tack! Svara i min blogg!
Puss ;)
Nä men fan va trevligt""Nästa helg är jag på kurs, under veckan som kommer därefter händer rätt mycket. Och mitt i allt kommer tessan hem. Så jag kommer leka med henne en del. Men jag viiiiiiiill verkligen träffa dig!!
Hur ser nästa vecka ut då? Typ, måndag/tisdag..? Kanske promenad och kaffe..?