onsdag 24 september 2008

Kvalitetstid med mig själv

Tanken var att jag, efter att ha varit duktig och gjort massa uppsatsarbete idag, skulle ägna kvällen åt att förbereda en muntlig presentation tills imorgon. Nu har det hänt sig så att Jan (läraren) har blivit sjuk och seminariet är inställt. Jag skulle kunna ägna kvällen åt annat plugg (finns i stora lass) men jag tror att jag istället ska ägna den åt mig själv. Fick lönen tidigare så idag har jag införskaffat hårfärg och ansiktsmask när jag ändå var i stan. Så, istället för att plugga ska jag koppla bort det och fixa till allt det där som gör att man känner sig onödigt ful. Jag ska färga håret, lägga ansiktsmask, färga ögonbrynen och noppa dem. Kanske rent av fila naglarna också. Ska bli härligt. Jag jag jag.

5 kommentarer:

Anonym sa...

det är du värd :)

Märta sa...

Mm, det tycker jag faktiskt :)

Anonym sa...

jag har inte fått nån himla lön ju =(

Märta sa...

inte? knasigt det där. har du fått den nu då?

Anonym sa...

Ett bra och moget beslut, kära du.
Man behöver tid för reflektion. Annars klarar man sig inte länge...