onsdag 3 september 2008

Nördinlägg

Kom precis hem från ett möte med Sven. Två timmar flög förbi. Vi hittar alltid så mycket att prata om, både knutet till det vi egentligen skulle prata om och annat som poppar upp. Jag är sjukt motiverad och han blev helt lyrisk när jag nämnde vad jag kunnat ringa in för vinkel på uppsatsen: etymologi. Blev en del att pladdra i munnen på varandra och det finns massor att göra och jag vill sätta igång NU. Men, som alltid ett men, innan jag kan grotta ner mig i allt nördigt och kul som ska ligga till grund för min uppsats står ett par mer brådskande grejer på agendan för idag. Först, äta lunch. Sen iväg till verkstaden så de får provköra bilen och resten av dagen blir jag tvungen att plugga engelska. Lexikografin får tyvärr vänta till helgen. Förhoppningsvis står motivationen fortfarande på topp då. Mycket att göra men också många uppslag. Som Sven sa: "passa på att leka med det här nu i en vecka eller så, så hörs vi sen och tar en fika eller nåt". Bästa.

Inga kommentarer: