lördag 6 september 2008

Kokar bönor och pluggar.

Japp, det är vad jag gör. Andra laddningen bönor (av tre) har precis börjat koka nu. Blir bra att fylla upp frysen med lite sånt. Gårdagen var stressig. Visste om det redan på morgonen vilket resulterade i att jag inte kunde finna någon ork att ta mig iväg på morgonens föreläsning. Jag satt i soffan istället och tyckte synd om mig själv medan jag farligt nära att somna försökte läsa lite ur Mrs. Dalloway. Piggnade till lite när jag kom ut, var ju tvungen att åka in till skolan i alla fall för att dels träffa min grupp och diskutera boken inför måndag och dels för att lämna in en uppgift. Sen hem och hämta Ronja, direkt ut till bredäng för att låta en kille från verkstaden provköra min bil (oklart vad felet är, ska boka in tid på måndag), till mor och far och jobba, hemma igen vid sex, pusta ut i soffan ett tag innan jag ryckte upp mig och fixade lunch/middag där vid halv åtta ungefär. Sen plugga mer och strukturera upp lite grejer. Drömde lite konstigt inatt men annars sov jag som en stock till halv sju. Skrattretande. Så jag protestsov till åtta. Och nu kokar jag bönor. Och pluggar. Och det är vad jag ska göra mer eller mindre hela dagen.

Inga kommentarer: