torsdag 7 augusti 2008

Fin dag

Kom upp ur sängen vid åtta. Kristoffer skulle dra sig hitåt vid tolv vilket gav mig fyra timmar att städa (ordentligt liksom: plocka undan, diska, dammtorka, dammsuga och skura) och duscha. Brunch stod på schemat så efter en rejäl shoppingtur på Lidl stod följande på menyn: bacon, äggröra, stekta champinjoner, toast, juice, kaffe och croissanter. MYCKET mat blev det och inget direkt figurvänligt. Men sen när förväntar man sig en figurvänlig brunch? Blev aningen övermätt och stinn men som tur var slappade jag runt i tights. Sen dumpade jag av Kristoffer vid tåget och mötte upp med Thea istället för hårfärgning. Fick också byta till mig en ask hårfärg mot middag (fyllda paprikor enligt en variant på Marcus recept plus tzatziki) så nu är jag blondyblond och knappt gul alls. Hade dock hunnit köpa en flaska silverschampo som back up men vet knappt om det behövs. The chicken has left the building. Nu har jag precis lämnat av henne vid tåget och sitter och njuter av mina vitlöksstinkande rapar. Ska ringa Marcus strax och höra efter hur det gått för honom med att få ihop datorn...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade svårt att somna. Det blir så när jag är sjuk.. Men imorgon ska jag bara ligga och slöa tror jag. Idag var jag duktig och åt en risifrutti till frukost!!!!! Hurra!Blev lite skakad efter händelsen igår... Som tur var hade ju du vanan inne..


Maten var kick ass. Jag hade smaken av vitlök i munnen när jag vaknade.. Yeaaah...

Märta sa...

Haha, mitt vitlöksstink sitter inte kvar, men man kanske skulle ta sig en klick till frukost... :P