onsdag 27 augusti 2008

Velar idag också

Måste läsa lite bok (Analysing Sentences) tills innan tisdagens föreläsning. Eftersom CSN-pengarna inte kommit än är ju alternativet att beställa på faktura, MEN - om jag kan hitta boken i andrahandsbokhandeln kommer jag dels att få den billigare och dels hinna få den och läsa innan tisdag. Om jag hinner få pengarna innan. Och ju längre jag väntar på pengarna desto mindre troligt att jag hinner få hem en bok om jag beställer. Så, hur ska jag göra? Antingen ska jag beställa nununu och hoppas på att den hinner komma innan tisdag. Eller så ska jag vänta på pengar och köpa boken billigare på måndag när jag ändå ska till skolan. Vilket är bäst? Hörde att det var en i gruppen som redan har fått pengar vilket kan innebära två saker: Antingen får jag dem typ imorgon eller så har skolan missat att skicka in studieförsäkran vilket innebär att det tar ännu längre tid. Tror mer på det första (optimist som jag är). Och det är vad som rör sig i mitt huvud just nu.

Inga kommentarer: