torsdag 28 augusti 2008

Önskelista apropå inget alls


Här är den som jag pratat om. Kom ut 2002 så det måste väl vara ungefär då som jag läste det där receptet med äggen i tomatsåsen. Shit vad jag har bra minne när det gäller vissa grejer (sällan jag skulle glömma något som har med mat att göra). Säkert inte så GI men meckar man lite kan man trolla med det mesta. Och sen använder jag ju faktiskt inte kokböcker främst för att laga mat enligt recepten, utan för inspiration samt som ren och skär porr.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hurru du.. Kan man äta qinoa (nej jag vet inte hur det stavas) och couscous när man kör gi?

Mja jag vet... men det ör en äldre dam som har den, och jag är ju född på 80talet så hon tänkte väl att det skulle passa. ^_^

Märta sa...

Inte under de första veckorna (när man håller sig från kolhydrater nästan helt för att sätta igång fettförbränningen) men sen funkar quinoa bra. Couscous är inte lika bra men man kan ju alltid byta ut det mot bulgur. Ju "grövre" kolhydratkälla desto bättre :)

Mm, så måste det vara...

Anonym sa...

Det är svårt det där..

Svar på din kommentar: Du har så rätt.. Tjockisar gnäller väldigt mycket..